Tuesday, July 29th, 2014

O afacere de urmărit:Tandemul Oyl Company Holding- Tehnic Asist s-a pus pe asfaltat!

5

Consiliul Judeţean Ialomiţa a încredinţat lucrarea de modernizare drumului judeţean 201 unui consorţiuformat din firmele Oyl Company Holding- Tehnic Asist Botoşani. Este vorba despre tronsonul 2 al acestui drum care se întinde din localitatea Patru Fraţi până la limita judeţului Prahova. Lucrarea a fost adjudecată în urma unei licitaţii deschise pentru valoarea de 85 de miliarde de lei vechi pentru circa 10 kilometri de drum. Deşi nu au avut cea mai mică ofertă, băieţii au umflat potul după ce alte trei oferte au fost descalificate ca fiind neserioase. Şmecheria este vizibilă din avion daca luăm în calcul metoda de fentare a condiţiilor de participare folosită de câştigători.

Paravan cu portofoliu

Este evident pentru toată lumea că firma din Botoşani a participat la licitaţie doar pentru că avea în spate un palmares care îi permite să atace astfel de lucrări. Asocierea dintre cele două firme are la bază o şmecherie ieftină prin care se ocoleşte piedica pusă firmelor care nu au experienţă în lucrări similare. Lucrarea va fi executată de Oyl Company Holding iar firma din Botoşani va încasa nişte bani doar pentru că a avut abilitatea de a obţine contracte similare pe care şi le-a trecut în palmares. O a doua şmecherie este preţul de adjudecare. Deşi valoarea lucrării potrivit caietului de sarcini se ridică la 160 de miliarde de lei, cele două firme au oferit un preţ de numai 85 de miliarde de lei. Unde ar putea fi profitul într-o asemenea afacere? La această întrebare ne-a răspuns un participant la licitaţie, care ne-a luminat: “Calculaţi un centimetru minus la grosime pe o lungime de 10 km şi vedeţi ce vă iese. Aici sunt şi spăgile şi profitul firmelor”. O scurtă căutare pe internet ne-a relevant faptul că firma din Botoşani are nu numai palmaresul unor lucrări similar, ci şi know-how-ul pentru astfel de inginerii în urma cărora drumurile nou modernizate se fac praf în jumătate de an.

Şmen de Botoşani

Cotidianul Jurnalul de Botoşani” a publicat în ediţia sa din 12 septembrie 2007 un amplu articol al cărui subiect a fost firma Tehnic Asist Botoşani. Ziariştii au dezvăluit cum lucrează această firmă cu palmares atunci când primeşte o lucrare. Este vorba despre reabilitarea unui drum sătesc iar modul de lucru ne arată că avem suficiente motive să stăm cu ochii pe lucrarea de la Patru Fraţi. Cităm din ancheta Jurnalului de Botoşani: “Şirul exemplelor poate continua, dar să ne oprim asupra lucrării de la Suliţa. Unul din drumurile săteşti reabilitate porneşte din centrul satului Dracşani spre Draxini. Alaltăieri noi am fost la faţa locului, iar Florea Ţurcanu, fost viceprimar al comunei Suliţa în perioada 1996 – 2000, s-a arătat foarte revoltat de bătaia de joc în care se execută lucrarea. Pe lungimea de doi kilometri, pe care am parcurs-o cu piciorul, s-a putut observa taluzări cu pământ, executări de şanţuri betonate pe partea de drum pe unde nu curge apa, pregătirea patului pentru asfaltare cu pietriş ce conţine o cotă ridicată de nămol, neconsolidarea drumului în curbele cu risc de alunecare către iazul Dracşani, aflat în apropiere, lipsa şanţurilor pe anumite porţiuni. Pe lângă Florea Ţurcanu, alţi cetăţeni s-au plâns că li s-a săpat şanţul în faţa porţii de intrare, dar nu s-au executat şi podeţe de trecere. Nici pe uliţele secundare nu s-a pregătit, în adâncimea prevăzută prin proiect, stratul de pietriş compactat în vederea asfaltării. La unison, toţi cetăţenii cu care am stat de vorbă au reclamat faptul că se fură pietriş, ciment, dale de beton. Furturile sunt comise de angajaţii firmei executante, care vând aceste materiale pe nimic, localnicilor. Curios, dar la vederea noastră, puţinii muncitori care lucrau au dispărut subit. N-am înţeles de ce s-au ascuns, iar relaţii n-am putut obţine de la nimeni, nici un şef, cât de mic, nefiind prezent la punctul de lucru.Ca să observi toate aceste inconveniente în execuţie, nu trebuie să fii specialist în domeniu, trebuie să fii înzestrat cu simţul omului gospodar”. Acelaşi ziar dezvăluie că firma Tehnic Asist a încasat o amendă de 30.000 de lei noi pentru exploatarea ilegală a unei balastiere, pentru care nu avea autorizaţie de mediu.

Comments

5 Responses to “O afacere de urmărit:Tandemul Oyl Company Holding- Tehnic Asist s-a pus pe asfaltat!”
  1. Vanatorul says:

    Domnu’ Enciu, de ce nu-i intrebati pe cei de la OYL HOLDING cum au smecherit pamantul unde se construieste supermarketul KAUFLAND si cum au reusit sa obtina aprobarile necesare construirii sensului giratoriu din aceeasi zona la mai putin de 300 de metri de calea ferata( cum zice legea)?

  2. lolo says:

    oaaaaaaaa. dl enciu ataca pe co-co-cornel! chiar ca sa dat lumea cu fundu-n sus!

  3. mihai enciu says:

    A FU-FU-FURAT, D-D-AIA!

  4. contele de monte cristo says:

    La fel se intampla si in comuna Maia.
    O firma din Slobozia a castigat licitatie pentru asfaltarea D.C.14 pentru suma de 17 miliarde lei vechi.
    A turnat pe o portiune de maximum 1 km asfalt rece care nu a facut priza, fiind nevoit sa toarne stratul 2 pentru a masca defectele stratului 1 , nu a pus piatra pe marginea drumului, intr-un cuvant nu a respectat caietul de sarcini . In schimb primarul a facut receptia partiala si a platit in plus constructorului. este o bataie de joc, mai ales ca dupa 3 luni de la turnare asfaltul a inceput sa faca gropi.
    Mentionez ca Primarul este acelasi care in urma cu ceva timp a fost surprins de reporterii GSE conducand autoturismul propriu fara permis de conducere. Permis ce nu a fost luat nici pana acum, Primarul conducand nestingherit pe drumurile comunei.

  5. INTERESANT says:

    URMARITI EVOLUTIA FIRMEI TEHNIC ASIST IN JUD SATU-MARE,ciudat cum majoritatea contractelor sunt dobandite de aceasta firma,nu? Sau nu e asa de ciudat pt ca tehnic asist este protejata psd satu-mare, de mentionat aici Mircea Govor,Gheorghe Ciocan,iuliu ilyes,Stefan Szabo etc.

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!