Consiliul Judeţean a decis: Bani mai mulţi pentru faliţii care construiesc podul de la Albeşti

În cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean desfăşurată marţi, 2 iunie, s-a decis că suma alocată consolidării podului de la Albeşti să crească cu 1,3 milioane de lei. Motivul este acela că proiectantul a descoperit hibe în soluţia constructivă pe care tot el a propus-o la adjudecarea licitaţiei. În acest fel alocarea bugetară pentru această investiţie creşte la 5,2 milioane de lei din care 4,3 milioane înseamnă construcţii şi montaj. Banii sunt o bulă de oxigen pentru firma din spatele acestei afaceri , SC CCCF SA Bucureşti, aflată din 2005 în procedură de faliment.(ştire in curs de actualizare)

(UPDATE )Mecanismele unei inginerii financiare

Afacerea derulată de CJI are toate şansele să iasă prost. Pentru că societatea comercială care a câştigat licitaţia este deţinută în proporţie de 99,99% de compania CCCF SA, aflată în procedura de faliment în urma unui dosar deschis în anul 2005. Reabilitarea podului de la Albeşti a fost adjudecată de Drum Art SRL pentru suma de 3,9 milioane de lei, iar lucrările au demarat în noiembrie 2008. După numai 5 luni proiectantul a realizat că soluţia este greşită şi a solicitat CJI o suplimentare de fonduri de 1,3 milioane invocând faptul că soluţia iniţială nu este viabilă! Culmea, CJI a aprobat ingineria, deşi era evident că manevra firmei Drum Art viza includerea în devizul final şi a unui profit frumuşel. Pentru a-şi adjudeca lucrarea, firma a făcut o ofertă financiară mult subevaluată. Ulterior, având în vedere că serviciile de execuţie şi proiectare au fost licitate la pachet, nu a fost o problemă să se găsească acest motiv pentru majorarea devizului la o valoare mult mai aproape de adevăr. Chiar demonstraţia făcută la şedinţa CJI de marţi de către reprezentantul proiectantului demonstrează că manevra a fost premeditată. Schimbarea de soluţie invocată a fost justificată cu nişte filmuleţe care înfăţişau prăbuşirea unor poduri în anul 2005, toate acestea având în comun structura de rezistenţă bazată pe pile de susţinere ridicate în mijlocului cursului de apă, exact ca la Albeşti. Deşi ştiau asta, proiectanţii au întocmit oferta de preţ pentru consolidarea pilelor şi nu pentru eliminarea lor, aşa cum cer acum. Consilierul Cazacu Marinică a fost singurul care a sesizat manevra şi a întrebat de ce nu s-a făcut oferta iniţială pe soluţia tehnică prezentată acum. Întrebarea sa a rămas fără răspuns. Vom reveni!

 

 

Update Drum Art SRL „ambalaj” pentru falimentara CCCF SA

Drum Art SRL este o societate comercială controlată în întregime de firma CCCF SA. SOCIETATEA DE CONSTRUCTII CCCF BUCURESTI este o societate pe acţiuni cu mai multe filiale în ţară. Privatizată în anii 90, CCCF a fost una dintre principalele beneficiare ale contractelor cu bani publici acordate de ministerul Transporturilor în perioada în care Traian Băsescu a condus acest minister. Între altele, CCCF SA sucursala Braşov a fost unul dintre subantreprenorii celebrei autostrăzi Bucureşti – Piteşti.
CCCF SA a acumulat datorii imense la bugetul de stat, împotriva societăţii deschizându-se procedurile prevăzute de Legea 64/1995 privind reorganizarea judiciară şi falimentul. În ciuda acestui fapt, începând din 2001, odată cu venirea lui Traian Băsescu în fruntea Primăriei Municipiului Bucureşti, CCCF SA a început să primească contracte uriaşe pentru asfaltarea străzilor Capitalei. Cu numai 4 angajaţi, societatea Drum Art a avut în 2007 un profit de 205.110 lei şi a acumulat datorii totale de 240 de milioane de lei Deşi legea permitea CJI să ceară prin caietul de sarcini ca Drum Art să prezinte la licitaţie documente care să ateste bonitatea fiscală şi pentru acţionarul său persoană juridică, acest lucru nu s-a întâmplat.