Micul Boc trece cu buldozerul peste Lege De la Matache SRL la prefectură: Odiseea corupţie la nivel înalt în România

 

 

Gaşca lui Băsescu nu este cu nimic mai prejos decât gaşca de penali a lui Năstase. Condusă de tandemul Blaga-Boc, armata de flămânzi din PD-L trece cu buldozerul peste lege pentru a-şi numi protejaţii în funcţii publice. Modelul patentat de Năstase şi PSD, preluat şi îmbunătăţit de golanii lui Tăriceanu este mod de lucru şi pentru şmenarii preşedintelui Băsescu. Plecaţi de la guvernare când încă nu apucaseră să roadă tot ciolanul, oamenii de la PD-L au dat năvală peste instituţiile publice pe care le-au cotropit cu rubedenii, amante sau cotizanţi de şpăgi dornici de onorabilitate şi şefie. În urma unor verificări de rutină suntem în măsură să afirmăm că subprefectul Gheorghe Babagianu a fost numit în funcţie cu încălcarea flagrantă a legii 188 privind funcţionarii publici. Golănia a fost girată de guvernul Boc, iar poarta de intrare a lui Babagianu în rândul funcţionarilor publici a fost Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă. În doar 48 de ore, un anonim fără studii de specialitate a ajuns să ocupe temporar o funcţie de înalt funcţionar public. Până la ocuparea definitivă a acestei funcţii, care va costa contribuabilul român o leafă imensă, nu mai este decât un pas. Şcolit pe bani publici, Babagianu va ocupa definitiv funcţia şi va dobândi statutul de înalt funcţionar public cu toate privilegiile care decurg din asta.

Ascensiune fulger în doar 48 de ore

Prin metode specifice Gheorghe Babagianu a obţinut nominalizarea de la PD-L pentru funcţia de subprefect. Numai că simpla voinţă a capilor partidului nu era suficientă pentru înscăunarea individului. Legea 188 din 1999 privind statutul funcţionarilor publici cerea ca pretendentul să aibă calitatea de funcţionar public pentru a putea ocupa chiar şi temporar această funcţie rezervată înalţilor funcţionari publici. Dacă s-ar fi respectat acest act normativ, Babagianu nu ar fi intrat în această viaţă în corpul funcţionarilor publici, chiar şi în condiţiile în care cu câteva mii de euro poţi cumpăra o diplomă de la orice tarabă universitară. Pentru că existau condiţii de vechime în specialitate pe care clientul PD-L nu le-ar fi putut îndeplini. Aşa că s-a procedat la aplicarea unor paranteze şi, în numai 48 de ore, Babagianu a devenit funcţionar public cu acte în (ne)regulă. La data de 9 martie 2009, ANOFM a organizat pe şest un concurs pentru ocuparea unui post de inspector principal la Direcţia de Mediere a Muncii, funcţie temporar vacantă. Spunem pe şest pentru că acest concurs nu a fost anunţat nicăieri, nici măcar pe site-ul instituţie. Şi nu a fost anunţat pentru că nu se dorea angajarea unui om, ci introducerea unui client politic în rândul funcţionarilor publici. La data de 11 martie Babagianu este declarat admis şi numit în funcţie. În aceeaşi zi proaspătul funcţionar public îşi suspendă ilegal raporturile de muncă cu ANOFM deoarece guvernul Boc îl numeşte în funcţia de subprefect interimar la Instituţia Prefectului Ialomiţa. Aşa se face că în mai puţin de 48 de ore, din director la firma Matache Babagianu ajunge ditamai funcţionarul public fără să aibă habar de atribuţiile funcţiei pentru care a câştigat un concurs. Punem pariu că nici măcar nu a apucat să intre în biroul unde urma să îşi deruleze activitatea.

Ilegalităţi pe bandă

Nu credem că mai trebuie demonstrat faptul că intrarea sa în corpul funcţionarilor publici s-a făcut în urma unui concurs formal. Ilegalităţile comise de înalţi funcţionari ai statului român sunt evidente. S-au încălcat prevederile din Legea 188 privind organizarea concursurilor. În primul rând este vorba despre publicitatea privind concursul, care nu s-a făcut deloc. Legea obliga ANOFM să publice un anunţ în Monitorul Oficial partea a treia şi într-un ziar de largă circulaţie naţională. Trecând peste faptul că partea a treia a MO este imposibil de găsit, nici măcar anunţul în presă nu s-a făcut. Iar pe pagina de internet a instituţie nu există nici o referire la concursul respectiv, deşi pentru alte posturi sunt anunţuri. Motivul este acela că funcţia chiar nu trebuia ocupată. Dovada este că onor guvernul Boc a blocat prin ordonanţă de urgenţă toate posturile vacante din administraţia centrală şi locală din motive de criză economică. Iar dacă funcţiile vacante de-a binelea şi necesare au fost blocate, cum să deblochezi un post temporar vacant? Este evident că nu se urmărea ocuparea postului, ci doar calitatea de funcţionar public pentru Babagianu. De ce s-au încălcat prevederile privind publicitatea concursului este lesne de înţeles. Pentru că pe catindatul” PD-L l-ar fi bătut şi un absolvent de gimnaziu şi pentru că oricine ar fi câştigat postul în afara lui ar fi trebuit încadrat şi remunerat, ceea ce nu se urmărea de fapt. Pe fond, subprefectul nu putea candida pentru această funcţie, deoarece nu îndeplinea condiţia de vechime în specialitatea necesară exercitării funcţiei publice. De meserie inginer horticultor iar din 1990 afacerist, Babagianu trebuia să aibă 5 ani de vechime în specialitate juridică şi nu în cultura mare, conform articolului 57 aliniatul 5 litera b din legea 188. Despre modul în care s-a derulat concursul nu are sens să mai discutăm. O simplă testare publică a subprefectului ne-ar lămuri că omul este blană în chestiuni banale.

Puşcărie la nivel înalt

La data de 11 martie 2009, Babagianu s-a suspendat din funcţie la cerere. În aceeaşi zi,  guvernul Boc a emis HG în baza căreia acesta a fost numit subprefect. Potrivit articolului 95 aliniatul 3 din legea 188, suspendarea raporturilor de serviciu la cererea funcţionarului public se face în termen de 15 zile de la depunerea respectivei cereri. În cazul de faţă operaţiunea s-a făcut instantaneu. Este o dovadă în plus că nu ocuparea postului s-a urmărit prin organizarea concursului, ci introducerea clientului în corpul funcţionarilor publici. Mai mult, pentru funcţia temporar vacantă ANOFM putea apela la corpul de rezervă al funcţionarilor publici, caz în care trebuia organizată doar o simplă testare, aşa cum s-a făcut în cazul lui Babagianu. Numai că acesta nu avea calitatea de funcţionar public, caz în care trebuia organizat concurs la care el oricum nu se putea înscrie din motive de studii şi vechime, aşa cum am demonstrat deja. Numirea sa ca subprefect prin Hotărâre de Guvern s-a făcut ilegal, chiar admiţând că omul ar fi dobândit legal calitatea de funcţionar public. Pentru că în instituţie existau persoane care îndeplineau condiţiile pentru ocuparea temporară funcţiei de subprefect şi pentru participarea la concursul organizat ulterior. Babagianu trebuie dus la INA, pe bani publici, trebuie să promoveze toate examenele şi apoi să participe singur la concurs pentru a ocupa legal funcţia. Mai mult, exista şi corpul inspectorilor guvernamentali din rândul cărora se putea numi o persoană în funcţia de subprefect, aşa cum s-a întâmplat cu domnul Gigi Petre. Aceasta este dovada clară că primul ministru Emil Boc a încălcat grav legea, numind ilegal un client politic în funcţia de subprefect. Şi, în mod cert, nu este singura numire de acest gen comisă de juristul din fruntea Guvernului României. Vom reveni.