De ce trebuie exclus Mușoiu din Consiliul Județean și cum bagă Ciupercă gunoiul sub preș

Legea nr.393/2004 privind statutul aleșilor locali prevede că:

ART. 9
(1) Calitatea de consilier local sau de consilier județean încetează la data declarării ca legal constituit a noului consiliu ales.
(2) Calitatea de consilier local sau de consilier județean încetează de drept, înainte de expirarea duratei normale a mandatului, în următoarele cazuri:
a) demisie;
b) incompatibilitate;
c) schimbarea domiciliului într-o altă unitate administrativ-teritorială, inclusiv ca urmare a reorganizării acesteia;
d) lipsa nemotivată de la mai mult de 3 ședințe ordinare consecutive ale consiliului;
e) imposibilitatea exercitării mandatului pe o perioadă mai mare de 6 luni consecutive, cu excepția cazurilor prevăzute de lege;
f) condamnarea, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, la o pedeapsă privativă de libertate;
g) punerea sub interdicţie judecătorească;
h) pierderea drepturilor electorale;
h^1) pierderea calităţii de membru al partidului politic sau al organizației minorităților naționale pe a cărei listă a fost ales;
i) deces.
(2^1) Cazul prevăzut la alin. (2) lit. h^1) se aplică şi viceprimarului.
(3) Încetarea de drept a mandatului de consilier se constată de către consiliul local, respectiv de consiliul judeţean, prin hotărâre, la propunerea primarului ori, după caz, a preşedintelui consiliului judeţean sau a oricărui consilier.

Cazul Fănică Mușoiu- nesimțire în formă continuată

Pupilul lui Ciupercă, omul care s-a umplut de bani din afaceri cu statul după ce a ajuns vicepreședinte la CJ Ialomița, a fost dat în gât de ANI după ce s-a constatat că firma lui a avut contracte în valoare de peste 900 de milioane de lei cu instituții din subordinea CJ. Din punct de vedere penal, procurorii au concluzionat că fapta lui Mușoiu de a umfla bani publici ca șef al autorității care gestionează bugetele de unde s-a înfruptat nu este penală. Dar din punct de vedere administrativ, afacerile respective l-au pus pe Fănică în postura de incompatibilitate. Raportul ANI a fost contestat în justiție iar Înalta Curte i-a respins lui Mușoiu contestația, fapt făcut public de ANI într-un comunicat de presă. Caz similar a fost cel al consilierului local Emil Constantinescu și a fost tratat tot cu sictir de autorități, băieții de la primăria Slobozia refuzând pur și simplu să-l excludă din consiliul local. Până la urmă au făcut-o, dar cu durere-n suflet. Acum ne aflăm în aceeași situație. Fănică se face că nu pricepe, prefectura o aburește invocând soluția Parchetului iar consilierii opoziției sunt pământ de flori în materie de lege. Ca atare, Ciupercă îți păstrează copilul din flori la butoane, Fănică încasând la greu bănet din proiecte ale primăriilor prin rectificările cu adresă făcute de Ciupercă. O să ne referim cât de curând la afacerile bănoase ale lui Mușoiu plecate din pixul lui Ciupercă. De menționat că secretarul județului, dl. Adrian Ionescu, susține că instituția nu a primit de la ANI  hotărârea definitivă și nici vreo altă înștiințare cu privire la situația lui Mușoiu. Domnia sa nu neagă conflictul de interese al lui Mușoiu, dar nici nu poate face nimic fără document, zice. Mușoiu știe foarte clar că trebuie să se care, doar a fost parte în proces, dar se face și el că nu pricepe. Și în acest fel, de mai bine de o lună, cel puțin un impostor semnează nelegal acte ale Consiliului Județean. Așteptăm provincia.  

Conform Legii 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei , articolul 90, consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective. Încălcarea dispoziției de mai sus atrage încetarea de drept a mandatului de ales local la data încheierii contractelor. Constatarea încetării mandatului de consilier se face prin ordin al prefectului, la propunerea secretarului unităţii administrativ-teritoriale. Ordinul emis de prefect poate fi atacat la instanţa de contencios administrativ competentă. Prevederile referitoare la încheierea de drept a mandatului nu se aplică dacă, până la emiterea ordinului de către prefect, se face dovada că încălcarea dispoziţiilor art.90 a încetat (art. 92)