Dacă doriți să revedeți deși nu aveți ce

Nivelul de prostie și gradul de îndobitocire al unei nații se poate estima destul de exact după conținutul știrilor. Și anul acesta, ca și în ceilalți ani, presa de toate tipurile a dat-o în gard cu tot soiul de „materiale”, care mai de care mai inepte. Tiparul este deja clasic. Înainte de Sf Nicolae începe cavalcada fătucilor și fătălăilor cu microfon prin hypermarketuri.  Cu ochii cât cepele fixați în camere și glasurile gâtuite, nu atât de emoție ci datorită prostiei crâncene, reporterii relatează despre personajul colectiv denumit „românii”.

tv

Acest personaj, care „ia cu asalt” rafturile pe care le golește cu o frenezie demnă de o cauză mai bună, este urmărit peste tot de-a lungul și de-a latul țărișoarei. Descompus în factori, personajul reprezintă o sumă de melteni și meltenițe care se reproduc în fața reporterilor cu povești tembele relatate totdeauna la persoana a 3-a plural. Subiecții relatează despre conținutul coșului de cumpărături, despre starea traficului, despre condițiile din pensiunile cotropite de Crăciun și Anul nou sau despre cadouri și liste de cumpărături păstrate în format analogic deși au în buzunare telefoane de fițe cumpărate cu eforturi financiare semnificative.

Meltenii mioritici sunt extaziați de spiritul sărbătorilor pe care-l convertesc în unități de masă și/sau volum și care exprimă în mărime scalară puterea lor de cumpărare. Pentru ei totul este „super”, chit că plătesc prețuri nesimțite pentru mărfuri/servicii de o calitate îndoielnică. Cuvântul cel mai des folosit, dintre cele 50 care le compun vocabularul, este „relaxare”. Relaxare înainte și după marea distracție care, de regulă, se rezumă la îngurgitarea unor cantități imense de nutrețuri aditivate și alcool, proces care se finalizează, potrivit relatărilor post factum ale reporterașilor, la spital.

De o importanță deosebită în conturarea profesionistă a unui program de știri perfect inept este calupul care se ocupă de traficul de pe DN 1. Românii se înghesuie pe el atât la debutul sărbătorilor, când iau cu asalt pensiunile de pe  Valea Prahovei, cât și la finalul acestora când se retrag spre case. Comentariile cretinoide ale reporterilor plantați neapărat pe mijlocul carosabilului sunt asezonate precum murăturile cu friptanele la grătar cu impresii la fel de idiomatice ale participanților la trafic, care comentează scârbiți despre incompetența politicienilor pe care tot ei îi votează.

Nici săracii care au rămas în orașele de reședință de sărbători nu sunt uitați. Ei sunt urmați de ratații cu microfon în mall -uri și sunt prezentați drept hoarde flămânde care iau cu asalt crâșmele între două „sesiuni de cumpărături”. Da, căci mai nou activitatea de a-ți cumpăra nădragi se numește sesiune de cumpărături și este atent studiată de experți. Studiile au în vederea elaborării unor strategii complicate din implementarea cărora rezultă profituri imense pentru porcii de la multinaționale, pe care personajul colectiv „românii”  îi înjură de mama focului cea mai mare parte a anului. Dar nu și de sărbători, când el, „românii”, se îngrămădește la galantare să  le ia cu asalt, conform procedurii descrise mai sus.

Ocupați cu asemenea subproducții reporterii scapă din vedere adevăratele știri. Judecând după capacitatea intelectuală a jurnaliștilor care, exprimată în cc este comparabilă cu cea a unui motor de Mobra, și să vrea vreunul să își facă meseria tot n-ar avea cum. Căci mintea reporterului intră în erecție doar la accidente, divorțuri și avorturi sau când i se dictează câte ceva de la management, caz în care prostia proverbială îl împiedică să citească inteligibil conținutul livrat. Și în caz de erecție de acest tip, fenomenul este scurt și se concretizează în idioțenii exprimate cu gesturi largi în fața cărora „cei de acasă „ (așa se numește, mai nou, publicul telespectator) rămân paf de admirație.

Până prin februarie o să tot auzim/vedem în weekend știri despre aglomerația de pe DN 1 și o să ne informăm prompt  despre distracția meltenilor pe pârtie . În martie o s-o ardem cu Valentine’s Day după care intrăm abrupt  în goana înspre litoral aromânilor. Știți scenariu:  aglomerație pe Autostrada Soarelui, impresii depe plajă cu românii relaxându-se după destrăbălarea din cluburi, cât au încasat buticarii din evaziune fiscală și reportaje cu prașute celebre care petrec resorturi(așa le zic ăștia mai nou hotelurilor). Prin septembrie o ardem nițel în Hypermarket-uri ca să-i însoțim pe români la cumpărăturile pentru noul an școlar apoi ne pregătim de Crăciun. Din nou.

Cam așa arată anul la tv văzut de cineva care se încăpățânează să fie „unul de acasă”, care nu „ia cu asalt” și pentru care nimic nu e super, ba dimpotrivă.