Podul peste Ialomița, bombă cu ceas. CNAIR își bate joc de siguranța rutieră și de constructori!

De mai bine de un an CNAIR se chinuie să reabiliteze podul peste râul Ialomița, situat pe DN 21, la kilometrul 89.

De la rezilierea contractului de lucrări încheiat în februarie 2018 cu SC Construcții Feroviare Drumuri și Poduri SRL , Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) n-a reușit să selecteze un alt constructor. Autoritățile locale și centrale își încrucișează mâinile pe piept și se minunează de starea de fapt, considerând-o un mister de nedezlegat. În realitate, cauza pentru care constructorii evită lucrarea este foarte simplă: incompetența și nesimțirea instaurate în instituție de ministrul Cuc (foto).

cuc-1068x1301

Proiect greșit, făcut din birou

Ministrul Cuc, un clown care apare la televizor și rupe ostentativ contracte pedepsind astfel constructorii, este acela care a indus în instituțiile subordonate nesimțirea ca politică publică. Așa s-a întâmplat și în cazul podului de la Slobozia.

După preluarea amplasamentului de la autoritatea contractantă, constructorii au constatat că există mari diferențe între proiectul tehnic și situația din teren. Inginerul Iulian Ciobanu a rezumat câteva dintre deficiențe: nu erau prinse lucrări de cămășuire a culeelor (picioarele situate pe maluri), fasciculele care susțin tablierul podului erau rupte, erau prevăzute lucrări de amplasare a unor palplanșe cu înălțimea de 10 metri într-o zonă unde înălțimea maximă este de doar 5 metri.

20190918_080858-560x420

oate aceste deficiențe au fost semnalate de constructor, dar CNAIR n-a considerat că trebuie să suplimenteze valoarea lucrărilor și să facă un proiect suplimentar. „Specialiștii” lui CUC au emis un ordin de suplimentare a lucrărilor, ceea ce confirmă observațiile constructorului și ale dirigentului de șantier, dar au cerut firmei să execute lucrările suplimentare din bani proprii. CNAIR a dat dispoziție de șantier pentru modificare proiectului de execuție, dar nu a pus la dispoziție antemăsurători, deviz și proiect pentru lucrări suplimentare. (continuarea aici)